GrowWork Education

Voorkomen van en omgaan met verbale agressie

Zorgprofessionals krijgen in hun dagelijks werk zeer geregeld te maken met verbaal agressieve cliënten, patiënten, bezoekers of zelfs collega’s.
De agressie kan een uiting zijn van frustratie, van machtsmisbruik of kan persoonlijk op de zorgprofessional gericht zijn. De zorgprofessional leert voor zichzelf opkomen met behoud van de relatie met de klant èn weet zich gesteund door het management.

We bespreken in hoeverre de organisatie van de deelnemers veilig is met betrekking tot de fysieke omgeving, de procedures en werkafspraken. Veelal komt men door deze inventarisatie tot het besef dat het werken op deze vlakken veiliger gemaakt kan worden.
De training is praktisch van aard met veel oefenmomenten, het bespreken van eigen casuïstiek en het oefenen met een professionele trainingsacteur.

Resultaat

Na het volgen van deze training kan de deelnemer: verschillende soorten agressie herkennen, verschillende de-escalerende interventies toepassen, werken met de ladder van escalatie en aan de slag met aandachtspunten voor de organisatie.

Vereiste voorkennis

Geschikt voor alle niveaus

Doelgroep

Zorgprofessionals die te maken hebben met verbaal agressief gedrag

Startmomenten

Voor deze opleiding zijn nog geen nieuwe data bekend. Wel interesse? Klik op de knop reserveren en we informeren je over het eerstvolgende startmoment. Reserveren
<< Terug naar opleidingenoverzicht

Aanraders